Багато промислового обладнання в якості приводу використовує двигуни внутрішнього згоряння. У зв'язку з підвищенням цін на бензин і дизельне паливо багато виробничих ланцюгів втрачають свою рентабельність і змушують замислитися про закупівлю нового, більш економічного обладнання. Однак закупівля нового обладнання витівка дорога і не завжди економічно виправдана. Існує можливість переобладнання існуючих двигунів для роботи на газовому паливі. Навіть з урахуванням підвищення цін на природний газ, він все одно залишається дешевшим, ніж покупка бензину або дизельного палива. Можливе використання газу як із магістральних трубопроводів, так і застосування попутних нафтових газів, біогазу.
Сутність переобладнання полягає в наступному:
При переобладнанні існуючого дизельного двигуна на газодизельний, вся існуюча паливна апаратура залишається без змін, на додаток до вже існуючої, на двигун встановлюється газова апаратура. Двигун отримує можливість працювати як у дизельному, так і у газодизельному режимах. У газодизельному режимі газ спалахує невеликою кількістю дизельного палива. Запальна доза дизельного палива становить від 5 до 25% і залежить від типу двигуна та його стану.
Переключення з дизельного процесу на газодизельний та навпаки здійснюється лише двома кнопками «Дизель» та «Газодизель» на шафі газодизельної автоматики або на виносному пульті на будь-якому режимі роботи електростанції. Переключення може здійснюватися вручну оператором або автоматично.
При переобладнанні двигуна в газовий варіант існуюча паливна система знімається та замінюється газовою. Зменшується ступінь стиснення двигуна. Форсунки замінюються на свічки запалювання. Двигун Отримує можливість роботи лише на газовому паливі.
Управління роботи агрегату здійснюється електронними регуляторами. Безпека роботи обладнання забезпечується шафою автоматики зі світловою та звуковою сигналізацією аварійних станів. Проводиться автоматичний постійний контроль за наявності газу в приміщенні. Газоаналізатор пов'язаний з шафою автоматики (для стаціонарних установок).
Пристрої автоматики унеможливлюють аварію агрегату при некваліфікованих діях оператора або виході з ладу пристроїв.
Підготовка паливного газу, що надходить до циліндрів двигуна, проводитися в шафовій установці. Шафна установка забезпечує редукування, очищення газу від механічних домішок та краплинної вологи, відсічення газу та стравлювання його на свічку. При роботі на газах широкого фракційного складу (попутних нафтових газах) в комплект обладнання входить установка підготовки газу, що дозволяє видаляти з паливного газу важкі вуглеводні, що спричиняють детонацію двигуна.
У системах регулювання частоти обертання двигунів застосовані електронні регулятори подачі палива фірми “Heinzmann” (Німеччина) та “Woodward” (США). У шафних установках застосовані відсічні та свічкові електромагнітні клапани та газові фільтри АТ “Термобрест” (Білорусія) та Krom Schroder (Німеччина). Елементна база шаф для газодизельної автоматики – фірм Philips та Siemens. Застосування цих пристроїв дозволяє гарантувати безвідмовну роботу газодизельного обладнання протягом 12 місяців.