Головна
UA RU
Цілодобова підтримка (067) 463-12-19
(067) 463-12-19
приймання замовлень: (067) 463-12-19
Обладнання
  • Когенераційні установки
  • Дизельні генератори
  • Газопоршневі електростанції
  • Переобладнання дизельних електростанцій на газові
  • Двигуни Doosan
  • Двигуни Mitsubishi
  • Запасні частини
Техпідтримка Про компанію
  • Сертифікати та Ліцензії
  • Наші клієнти
  • Партнери
Проекти Контакти

    SUMMER SALES: EXTRA 25% OFF LOTS OF PRODUCTS!

    • Часто задавані питання

    Часто задавані питання

    Рекомендації щодо вибору мастила

    Рекомендації щодо вибору мастила для дизель-генераторів

    Основна умова забезпечення заявленого моторесурсу дизеля дизель-генератора — це використання імпортних моторних масел та лише відомих фірм-виробників. Фірма рекомендує використовувати для своїх дизелів мінеральні моторні мастила.

    Якість всіх мастильних моторних масел і область їх застосування можна визначити за основною міжнародною класифікацією АРІ (Американського Інституту Нафти). Область застосування масел визначається першою літерою класифікації API «S» або «C», де «S» - відноситься до бензинових двигунів внутрішнього згоряння, а «C» - до дизельних двигунів.

    Для дизельних двигунів внутрішнього згоряння класифікація API має наступний ряд якості, що визначається спеціальними добавками СА, СВ, СС,  CD, CD-11, CE і CF-4.< /p>

    Кожна наступна літера англійського алфавіту за літерою «C» відображає поліпшення споживчої якості моторного мастила, тому мастила класифікацій СА, СВ , СС — є найнижчими і не рекомендуються до використання. Цифра 11 після букв CD означає, що масло призначене для двотактних дизелів, цифра 4 після букв  CF — що масло призначене для чотиритактних дизелів.

    Рекомендованими моторними мастилами за класифікацією API є CD, CE, CF-4. При виборі мастила слід мати на увазі, що те саме моторне мастило за класифікацією API може бути призначене одночасно для бензинових і дизельних двигунів внутрішнього згоряння, наприклад, API SG/CD.

    Іншим, крім якості та сфери застосування, важливим показником моторного мастила, яке потрібно враховувати при його виборі, є в'язкість масла. В'язкість моторного мастила зменшується зі збільшенням її температури. Для наведених вище марок моторних масел - це крутопадаюча крива, внаслідок якої взимку утруднений запуск дизеля через дуже високу в'язкість масла, а влітку в жарку погоду погіршується якість мастила вузлів через малу в'язкість, посилюється його випаровування в циліндрах та окислення. Ідеальною є таке моторне мастилол, в'язкість якого не змінюється у всьому діапазоні навколишньої температури повітря в літній та в зимовий періоди. Мається на увазі, що температура повітря безпосередньо впливає на робочу температуру моторного масла. Шляхом внесення спеціальних добавок у моторне масло вдається зберегти його необхідну в'язкість у певних температурних діапазонах навколишнього повітря. 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    OW

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    5W20

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    10W30

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    15W40

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    20W50

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    20

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    30

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    40

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    -30°C

    -20°C

    -10°C

    0°C

    +10°C

    +20°C

    +30°C

    +40°C

     

    Міжнародною класифікацією моторних масел по в'язкості є класифікація SAE (Товариства Автомобільних Інженерів). Діапазони застосування моторних масел за SAE при різних температурах навколишнього повітря наведені вище на малюнку, де буква W означає, що моторне масло є зимовим  (winter).

    З малюнка видно, що моторні мастила за в'язкістю бувають наступних видів:

    Сезонні. Наприклад, зимове — SAE OW, призначене для експлуатації взимку при температурах навколишнього повітря від -30°С до 0°С. Літні — SAE20, SAE30, SAE40 зі своїми робочими температурними діапазонами навколишнього повітря.

    Всесезонні — SAE SW20, SAE 10W30, SAE 15W40 , SAE 20W50, призначені для цілорічного використання.

    Для того, щоб унеможливити підробку моторного масла Американський Інститут Нафти розробив спеціальний символ сертифікату, наявність якого обов'язкова на великих ємностях з моторним мастилом (наприклад, на бочках).

    Рекомендації щодо обслуговування ДЕС

    Графік сервісного обслуговування для дизельних генераторів

     

    Найменування Щоденний Перший запуск

    Перший огляд
    (50 год. )

    Періодичний  
    200 год. 400 год. 1200 год. 2400 год. Щорічно

    Через
    кожні
    2 роки

    Система змащення двигуна
    Перевірка рівня мастила - -              
    Масло     - -       -  
    Масл. фільтр     - -       -  
    Охолодж. система двигуна
    Перевірка нагріву ОЖ блоку   -   -          
    Перевірка рівень антифризу/води   -   -       -  
    Перевірка чистоти радіатора       -          
    Охолодж. рідина             -   -
    Система повітря. фільтра
    Перевірка індикатора пов. фільтра       -          
    Повітря. фільтр           -      
    Паливна система
    Перевірка рівня палива - -              
    Паливний фільтр     - -          
    Спуск води із дренажу бака     - - - - - - -
    Перевірка форсунок             -    
    Електрична система
    Перевірка рівня електроліту акум.   -   -       -  
    Перевірка стану зарядки   -   -       -  
    Очищення клем та корпусу акум.       -       -  
    Перевірка зарядного пристрою акум.   -   -          
    ГПН
    Перевірка АРН     -   -        
    Затягування силових клемних з'єднань   -   -          
    Панель управління
    Затягування клемних з'єднань кабелів керування   -   -          
    Комп'ютерний контроль ПУ та ДДУ   -   -          
    АВР
    Затягування силових клемних з'єднань   -    -          
    Затягування клемних з'єднань кабелів керування   -   -          
    Інші
    Перевірка натягу ременів   -     -        
    Контроль затягування монтажних гайок та болтів   -       -      
    Контроль та регулювання клапанів     -       -    
    Перевірка антивібраційних вставок   -        -      
    Проведення очищення ДГ та приміщення ДЕС     - -          
    Рекомендації щодо вибору ДЕС

    Рекомендації щодо вибору дизель-генераторної електростанції

    Приймаючи рішення про придбання генераторної установки, необхідно мати на увазі кілька основних аспектів, таких як: якого типу купити генераторну установку, де її встановити і як її встановити. Дані рекомендації допоможуть Вам бути більш інформованим під час спілкування з представниками відділу продажу протягом процесу вибору та придбання генераторної установки.

    Вибір дизель-генератора не є складним, якщо Ви витратите деякий час на більш детальне вивчення певних вимог.

    Автономний чи резервний?

    Перше, що необхідно буде спочатку вирішити - так це визначити: в якості якого джерела електроенергії буде працювати електростанція. Автономна електростанція потрібна в тих випадках, коли у Вас немає іншого джерела живлення, ніж дизельгенератор. Якщо Ваше обладнання вже живиться від промислової мережі, і Вам потрібно убезпечити себе від небажаних наслідків від його зникнення або неякісних характеристик, слід вибирати резервну електростанцію.

    Яку потужність вибрати?

    Правильний вибір потужності дизель-генератора, мабуть, найвідповідальніший момент. Адже саме від потужності залежить вартість генераторної установки. Якщо потужність дизель-генератора обрана близько до розрахункової потужності електроприймачів, що підключаються до неї, то подальше нарощування їх кількості призведе до перевантаження генераторної установки, в той же час завищена потужність дизель-генератора небажано позначиться при експлуатації самого дизеля. Ми рекомендуємо, щоб генераторна установка ніколи тривалий час не працювала на навантаження менше 25% від своєї номінальної потужності. Оптимальне навантаження на дизель-генератор 35-75%. Додатковими факторами, що можуть вплинути на потужність дизель-генератора є кліматичні фактори. Чим вище встановлена ​​електростанція над рівнем моря, і чим вище навколишня температура і вологість, тим нижче потужність генератора, що віддається.

    Однофазний генератор чи трифазний?

    Електростанції можуть виробляти однофазну або трифазну напругу. У побутових мережах потужності електроприймачів відносно невеликі, двигунні навантаження практично відсутні і в основному домінує однофазне навантаження. Для промислових навантажень потрібне, як правило, трифазне джерело живлення. На дизель-генераторах з вихідною трифазною напругою 400В завжди можна отримати однофазну напругу 230В. Трифазна напруга 230В використовується дуже рідко і застосовується тільки для живлення спеціальних електроприймачів (з частотою 400 Гц).

    50 Гц, а хіба може бути інакше?

    Частота напруги більшості електроприймачів загальнопромислового призначення прийнята рівною 50Гц.   Для живлення деяких спеціальних електроприймачів застосовується напруга 230 В частотою 400 Гц.

    Вибираємо місце експлуатації?

    Якщо генераторну установку передбачається використовувати як автономне джерело живлення, то, як правило, вона повинна передбачати роботу на відкритому повітрі при всіх розкидах сезонних температур: від -500С до +500С. Винятки становлять випадки, коли дизель-генератору, проекту споживача, передбачається постійне місце установки. У таких випадках генераторна установка зазвичай встановлюється в спеціальному опалюваному, вентильованому приміщенні. У цьому випадку слід придбати дизель-генератор стаціонарного виконання. Його можна буде експлуатувати за температури в приміщенні від -500С до +500С.

    Якщо ж дизель-генераторну установку передбачається використовувати як резервне джерело живлення, то її робота можлива тільки при температурі в приміщенні, або в спеціальному погодозахисному кузові-контейнері від -500С до +500С. Іншого бути не повинно, тому що функція резервування мережі передбачає якнайшвидший прийом навантаження після зникнення основного джерела, що було б неможливо зробити при розміщенні на відкритому майданчику не захищеного кожухом дизель-генератора. Двигун генераторної установки завжди знаходиться в підігрітому стані.

    Режим нейтралі

    Для автономних пересувних установок нейтраль вибирається ізольованою. 
    Згідно "Правил пристроїв електроустановок" при живленні стаціонарних електроприймачів від автономних джерел живлення режим нейтралі джерела живлення та захисні заходи повинні відповідати режиму нейтралі та захисним заходам, прийнятим у мережах стаціонарних електроприймачів. Тому для дизель-генераторів, що використовуються як "резерв промислової мережі", нейтраль вибирається глухозаземленою.

    Тривалість роботи генераторної установки

    Досягти більшої тривалості роботи дизель-генератора, що не обслуговується, можна двома способами: збільшуючи обсяги паливних видаткових ємностей самих дизель-генераторів або ж організуючи автоматизовану подачу палива та мастила у видаткові ємності по паливопроводах з ємностей-сховищ.

    Для автономних пересувних установок через неможливість використання обох способів тривалість необслуговуваної роботи становить 4 години (для станцій потужністю до 30 кВт - 8 годин). Для автономних стаціонарних можливе встановлення паливного бака більшої ємності - на безперервну роботу 24 години (для станцій потужністю від 60 кВт у цьому випадку реалізується автоматичне закачування палива із зовнішньої ємності-сховища). Для резервних дизель-генераторів рекомендований час необслуговуваної роботи - 24 години. Установка додаткового обладнання для безперервної роботи електростанції протягом 150-240 годин – досить дорогий варіант і не завжди економічно виправданий.

    Нагадуємо, що дизельному двигуну шкідливо працювати на холостих обертах. Тому, з метою зниження шкідливих наслідків роботи дизеля на холостому ходу та малих часткових навантаженнях, необхідно передбачити (як профілактику) протягом кожні 100 мотогодин, роботу дизеля зі 100% навантаженням не більше 2-х годин

    У контейнері чи під капотом?

    Якщо генераторну установку передбачається експлуатувати як автономне джерело в незахищених від впливу навколишнього середовища умовах, то слід вибирати електроагрегат під капотом, що захищає дизель-генератор від впливу атмосферних опадів або під капотом на причепі (у другому випадку полегшується транспортування до місця експлуатації).

    У разі експлуатації дизель-генератора як автономне або резервне джерело у спеціальному опалюваному, вентильованому приміщенні вибирають виконання електроагрегату без капота.

    Якщо спеціалізоване приміщення відсутнє, а його будівництво пов'язане з великими матеріальними витратами, то економічно більш вигідно купувати дизель-генератор, встановлений усередині утепленого кузова-контейнера на рамі, рамі-салазках (полегшується переміщення електростанції в межах майданчика розміщення) або на причепі (в останньому випадку полегшується транспортування до місця експлуатації та її переміщення в межах майданчика розміщення).

    З автоматичним керуванням чи без нього?

    У разі експлуатації дизель-генератора як автономне джерело електропостачання залежно від призначення агрегату та наявності обслуговуючого персоналу розрізняють чотири основні режими управління та контролю дизель-генератором:

    Ручний режим - за постійної присутності обслуговуючого персоналу. Найбільш проста в управлінні генераторна установка. Має всі основні функції з управління та контролю.

    Ручний та автоматичний режим - всі функції управління та контролю дизель-генератором автоматизовані. Пуск та входження у робочий режим здійснюються з мінімальною участю обслуговуючого персоналу. Постійна присутність персоналу потрібна лише щодо технічного обслуговування агрегату. Функції контролю за дизель-генератором значно розширені.

    Ручний режим та керування з дистанції - на додаток до функцій з ручного керування є можливість обмеженого керування та контролю з дистанції (до 25м).

    Під час керування з дистанції через комп'ютер оператор має можливість повнофункціонального моніторингу генераторної установки, перебуваючи на необмеженій відстані від неї. Застосовується тільки за високотехнологічних, розгалужених систем електропостачання об'єкта, або групи об'єктів з єдиного диспетчерського пункту. Функції контролю за дизель-генератором суттєво розширені порівняно з усіма перерахованими режимами.

    Під час експлуатації як резервне джерело електропостачання вибір слід робити між двома режимами: автоматичним та автоматичним з керуванням з дистанції через комп'ютер. Вибір останнього режиму раціональний під час електропостачання групи різновіддалених об'єктів з контролем з єдиного диспетчерського пункту (наприклад, група підстанцій у системі обленерго, група районних вузлів зв'язку тощо).

    Безперебійність електропостачання

    На електростанції, призначені для експлуатації як автономне (єдине) джерело електропостачання, ці вимоги не поширюються.

    Параметри безперебійності електропостачання поширюються тільки на ті генераторні установки, які є додатковим до вже існуючого (резервним) джерелом живлення в системі електропостачання особливо відповідальних електроприймачів (електроприймачі 1-ї категорії). Для більшості таких електроприймачів короткочасна відсутність напруги (до 20 сек.), спричинена часом на автоматичне перемикання з одного джерела живлення на інше, не призводить до шкоди здоров'я та безпеки людей, масового браку продукції, істотного зростання ймовірності техногенної аварії та інших серйозних наслідків.

    Якщо ж ймовірність всіх вищеперелічених випадків висока, то перерва в електропостачанні не допустима. В цьому випадку як резервне живлення доцільно використовувати генераторну установку спільно з джерелом безперебійного живлення (ДБЖ). У зв'язку з тим, що вартість таких ДБЖ часто перевищує вартість дизель-генератора, то в кожному конкретному випадку рекомендується проводити техніко-економічне обґрунтування такої системи електропостачання.

    Види навантажень

    Придбавши генераторну установку, слід заздалегідь знати, на які види електроприймачів вона працюватиме. Побутове навантаження (в житлових приміщеннях, робочих офісах) переважно освітлювальне. Промислове навантаження зазвичай силове з переважанням індуктивної складової (двигунне навантаження) або активної (електричні печі). Тиристорне навантаження має місце на тих об'єктах, де необхідно перетворювати вхідну змінну напругу на випрямлену (для підзарядки великої кількості акумуляторних батарей, живлення двигунів постійного струму) або перетворювати змінну напругу промислової частоти на змінну напругу іншої частоти. Як приклади об'єктів з вираженим тиристорним навантаженням можна навести вузли зв'язку, нафтові (газові) бурові установки.

    Правильно заявлене навантаження - запорука сталої роботи

    Поряд із видами навантажень, з метою забезпечення стійкої та якісної роботи всіх систем дизель-генератора, необхідно знати характер зміни навантаження. У зв'язку з тим, що електростанція зазвичай живить не один, а групу різних електроприймачів, що періодично включаються/відключаються, то сумарне навантаження на електростанцію постійно змінюється. Від швидкості зміни навантаження та її потужності залежать стійкість і якість роботи систем генераторної установки. Один раз правильно вказавши циклічність зміни навантаження при початковому виборі електроагрегату, не виникне питань щодо його дооснащення для коректної роботи з фактичним навантаженням під час експлуатації.

    Якість частоти напруги

    Якість частоти залежить від регулятора швидкості двигуна. При роботі на автономне навантаження функціональні вимоги до регулятора швидкості дуже прості, тому в більшості таких генераторних установок застосовують звичайний механічний регулятор. У цьому випадку частота обертання двигуна (а, отже, частота напруги) залежить від величини навантаження. Чим більше навантаження, тим менша частота. Зазвичай механічний регулятор налаштовується таким чином, що при навантаженні 75-90% частота дорівнює 50Гц. Відповідно на менших навантаженнях (10-30 % від номіналу електроагрегату) частота буде в межах 52-53 Гц. Більшість електроприймачів допускають такі відхилення за частотою.

    Але є ряд електроприймачів на основі мікропроцесорної техніки, тиристорних перетворювачів у таких сферах діяльності як системи зв'язку, теле- та радіомовлення для яких необхідно підтримувати постійну частоту 50 Гц незалежно від сумарного навантаження на двигун. Двигун повинен працювати за так званою астатичною характеристикою. Для реалізації цієї умови систему управління двигуна оснащують додатковими дорогими пристроями, що забезпечують підтримку постійної частоти обертання. Тому при виборі електроагрегату з такою системою управління треба бути абсолютно впевненим, що навантаження не допускає відхилень за частотою, і застосування цієї системи є економічно виправданим.

    Паралельна робота

    Необхідність у паралельній роботі може виникнути з наступних причин: забезпечити підвищену надійність живлення особливо відповідальних споживачів, забезпечити безперебійність живлення на період проведення технічного обслуговування основного джерела електропостачання, необхідність компенсувати збільшення споживаної потужності підключеним навантаженням.

    Принцип паралельної роботи полягає в тому, що дизель-генератор працює спільно з іншим дизель-генератором або мережею на загальні шини навантаження. З цього випливає, що якщо агрегат призначений для роботи як резервне джерело електропостачання, то використовувати його для паралельної роботи неможливо. Це пов'язано з тим, що сам принцип резервування має на увазі живлення навантаження тільки від одного джерела.

    Розрізняють два основні види паралельної роботи - паралельна робота з іншим (іншими) дизель-генератором та паралельна робота з мережею. Паралельна робота з іншим електроагрегатом необхідна для підвищення надійності системи електропостачання особливо відповідальних електроприймачів та з метою компенсувати тимчасове зростання за потужністю у години піку навантаження. Паралельна робота з мережею використовується дуже рідко і застосовується лише у випадках, коли необхідно забезпечити безперебійність живлення на період проведення технічного обслуговування основного джерела електропостачання. Дизель-генератор повинен працювати в паралель мережею в цьому випадку короткочасно, тільки на період плавного переведення навантаження на живлення від мережі на генератор і назад.

    Для того, щоб коректно увійти в паралель з іншим джерелом необхідно забезпечити низку умов, тобто провести синхронізацію цих джерел. Для забезпечення задовільної синхронізації зазвичай потрібна мінімальна кількість приладів і кваліфікований персонал може здійснити це вручну. Якщо планується використовувати генераторні установки для роботи на складні багатосистемні відповідальні навантаження, де ціна збою та розвалу системи електропостачання від некоректного введення в паралель велика, то рекомендується використовувати автоматичну синхронізацію.

    Найбільш істотним аспектом паралельної роботи є розподіл навантажень. Загальне навантаження, що складається з активної та реактивної складової, має розподілятися системами керування дизель-генератора пропорційно їх звичайним номінальним значенням. У найпростішому випадку це можливо за рахунок механічного регулятора обертів двигуна. Основним недоліком такого способу є те, що розподіл навантаження більше ґрунтується на налаштуванні паливної системи регулятором, ніж вихідної потужності генератора. Це може викликати значний дисбаланс навантаження через різницю характеристик, як регуляторів, і двигунів. Інший недолік є наслідком того, що частота продовжує залежати від навантаження. Усі проблеми щодо точності розподілу, якості та часу повністю виключаються при використанні системи автоматичного розподілу. При автоматичному розподілі із застосуванням електронних пристроїв вихідна потужність електроагрегатів розподіляється від загальної точки - частоти 50 Гц. Це дозволяє досягти суттєвого покращення якості, і головне, стабільності роботи такої системи електропостачання.

    Вимоги до приміщення для дизель-генератора

    Цей документ має рекомендаційний характер і перераховує деякі вимоги до приміщень, де встановлюються та експлуатуються дизель-генераторні установки.

    У разі суперечності вимог цієї інструкції діючим БНіПам, ДСТУ та ПЕУ набувають чинності вимоги БНіПів, ДСТів та ПЕУ України.

    При проектуванні застосовувати Норми технологічного проектування дизельних електростанцій НТПД-90 Міненерго ССС? , затверджені 19.07.90 «Автоматизована дизельна електростанція».

    1.      Приміщення електростанції

    2.      Фундамент

    3.      Обладнання

    4.      Вентиляція

    5.      Газовихлоп

    6.      Освітлення

    7.      Протипожежні вимоги

    8.      Додаткові паливні ємності

    9.      Електропровід

    10.  Заземлення

    11.   Технічна та експлуатаційна документація

     

    1. Приміщення електростанції.

    При проектуванні розміщення дизель-генераторних станцій слід керуватися такими нормативними документами:

    • БНіП 2.01.02-85 «Протипожежні норми» /1/;
    • БНіП 2.09.02-85 «Виробничі будівлі» /2/;
    • СНіП 2.11.03-93 «Склади нафти та нафтопродуктів. Протипожежні норми» /3/;
    • СНіП 11-89-80 «Генеральні плани промислових підприємств» /4/;
    • НВБ 105-95 «Визначення категорій приміщень та будівель з вибухопожежної та пожежної небезпеки» /5/.

    Приміщення для розміщення дизель-генератора належать до категорії «Г» з вибухонебезпечності - наявність негорючих поверхонь у гарячому стані.

    Відповідно до таблиці 1 /2/ приміщення дизель-генераторних можуть розміщуватися в будівлях будь-якого ступеня вогнестійкості, можуть вбудовуватися в багатоповерхові будівлі, розміщуватися в прибудованих або окремих будівлях будь-якого ступеня вогнестійкості, у тому числі в контейнерних конструкціях.

    Віднесення приміщень дизель-генераторних до категорії «Г» приймається за умови використання в якості палива дизельного літнього палива з температурою спалаху понад 61°С, що відноситься до горючих рідин, у кількостях визначених нормами таблиці 12 /3/.

    Відповідно до даних табл. 12 можливе розміщення запасу палива до 5 куб/м у приміщенні дизель-генераторної, що розміщується в приміщенні I та II ступеня вогнестійкості. При розміщенні дизель-генератора в будівлі зі ступенем вогнестійкості IIIа для розміщення запасу палива необхідно окреме приміщення, виділене протипожежними перегородками 1-го типу та перекриттям 3г типу з безпосереднім виходом назовні.

    Класифікація будівель за рівнем вогнестійкості наводиться в нормах /1/. Так, до ступеня вогнестійкості IIIa відносяться будівлі з каркасною конструктивною схемою, елементи каркасу - із сталевих незахищених конструкцій, огорожу - із сталевих профільованих листів або інших негорючих листових матеріалів із важкозгоряним утеплювачем. Ця характеристика підходить до конструкцій контейнерних дизель-генераторних.

    У разі необхідності розміщення запасу палива в одному приміщенні з дизель-генератором необхідно передбачити заходи щодо підвищення ступеня вогнестійкості з урахуванням вимог /I/ щодо вогнестійкості конструкцій. Відстань між окремою будівлею дизель-генераторною і будь-якою сусідньою будівлею не нормується, вона визначається за умов забезпечення нормативного освітлення приміщень у цьому будинку та можливості прибирання проїзду між будинками.

    При проектуванні прибудованої будівлі дизель-генераторної слід забезпечити відстань 4 м від покрівлі дизель-генераторної до вікон основної будівлі.

    При виборі обладнання необхідно врахувати, що для використання дизель-генератора як резервне джерело живлення слід застосовувати обладнання II ступеня автоматизації за ГОСТ 10032-80: воно повинно мати захист та сигналізацію за аварійними параметрами, автоматичний запуск та прийом навантаження за сигналами датчиків, пуск та зупинку з дистанційного пульта, час роботи без спостереження – 16 годин.

    Інженерне обладнання приміщення дизель-генераторної має включати чергове опалення на розрахункову температуру +5°С, освітлення від аварійних джерел та вентиляцію на видалення теплонадлишків в обсязі 10% потужності дизель-генератора.

    У зв'язку з тим, що дизель-генератор застосовується для роботи в аварійних випадках і на короткий час, особливих вимог щодо шуму та газовихлопу не пред'являється.

    Зона обслуговування по периметру - не менше 1 м.

    2. Фундамент

    1.       При виготовленні фундаменту керуватися СНиП 3.02.01.-87 «Земляні споруди, основи та фундаменти».

    2.       Арматурний каркас згідно креслення.

    3.       Термін зняття опалубки - 7 (сім) днів.

    4.       Термін твердіння бетону - 28 (двадцять вісім) днів.

    5.       Для попередження передчасного руйнування фундаменту під впливом палива та мастила фундамент слід пофарбувати в 3 шари маслостійкою фарбою або просочити 3 рази 30% розчином рідкого скла.

    6.       Фундамент ДГ не повинен бути пов'язаний зі стінами та перекриттями споруди.

    7.       За станом та осадкою фундаменту електростанції має бути організовано спостереження шляхом огляду, виміру вібрації та інструментальної фіксації положення. Спостереження має проводитись у перший рік експлуатації після спорудження фундаменту щомісяця. У наступні роки – щокварталу.

    8.       Для спостереження за положенням фундаменту в приміщенні електростанції повинні бути глибинний і стінні репери. Глибинні репери встановлюються в чотирьох точках в кутах фундаменту не ближче 0,5 м. Глибина закладення глибинного репера (у вигляді бетонної палі) повинна бути нижчою за глибину промерзання (більше 1,2м.)

    3. Оснащення

    Приміщення електростанції має бути оснащене засобами пожежної сигналізації та пожежогасіння, аптечкою першої допомоги.

    4. Вентиляція

    Приміщення електростанції повинні мати вентиляцію, що забезпечує циркуляцію повітря вулиця/приміщення та приміщення/вулиця в обсязі не менше (зазначеному в інструкції з експлуатації) куб. м. /хв.

    Система вентиляції повинна ефективно забезпечувати компенсацію теплової потужності, що виділяється ДГ, а саме :

    • випромінюване тепло від корпусу ДГ;
    • тепло, яке виділяється через радіатор.

    Якщо електростанція експлуатується в умовах сильно запиленої місцевості (утримання пилу понад 5 мг/куб. м.), необхідно встановити додаткові очищувачі повітря.


    5. Газовихлопи

    Температура вихлопних газів на виході колектора досягає 550 °С.

    Вихлопна труба з глушником встановлюється за обраною схемою згідно з рекомендаціями «посібники з встановлення генераторного агрегату».

    Зовнішня частина газовихлопного трубопроводу, яка приєднується до вихлопних колекторів дизеля за допомогою компенсатора, за внутрішнім діаметром повинна бути не менш зазначеною в інструкції з експлуатації та обов'язково закріплена так, щоб вага трубопроводу не передавалась на вихлопні колектори дизеля.

    Протитиск вихлопу зовнішньої частини трубопроводу повинен бути не більше 100 мм. ртутного стовпа. Число колін газовихлопного трубопроводу - не більше 6.


    6. Освітлення

    У приміщенні електростанції повинні бути віконні отвори або ліхтарі, які забезпечують достатнє освітлення пульта керування природним світлом.

    Електростанція повинна мати робоче, аварійне та освітлення від зниженої напруги (акумуляторної батареї) відповідно до правил «ПЕУ». Виходи та проходи евакуації повинні бути освітлені цілодобово лампами, підключеними через запобіжники до шин постійного струму.

    Освітлення в приміщенні електростанції штучним світлом (лампи розжарювання) - не нижче 30 лк, освітленість на панелі керування - не нижче 35 лк.

    7. Протипожежні вимоги

    Приміщення електростанції має бути обладнане пожежним водопроводом, а також забезпечене протипожежними засобами та інвентарем відповідно до протипожежних вимог СНіП та місцевих інструкцій, узгоджених з органами Державного пожежного нагляду.

    8. Додаткові паливні контейнери

    Додаткові паливні ємності встановлюються в окремому приміщенні через тамбур. Стіни тамбуру повинні мати вогнестійкість щонайменше - 0,75 години.

    Приміщення для встановлення додаткових паливних баків має відповідати категорії В-II, а також мати приямок для збору пролитого палива, дверні отвори повинні бути обладнані бетонним порогом.

    Паливопровід від додаткових ємностей повинен розташовуватися не ближче 0,5 м від вихлопного трубопроводу і не ближче 0,5 м від електропроводки.

    Паливо, що заливається в ємності, має фільтруватися через сітчастий фільтр з шовк-ситом номер від 49 до 61 за ГОСТ 4403-56.

    9. Електропроводка

    Вся електропроводка в приміщенні електростанції повинна розташовуватися не ближче 0,5 м від трубопроводів вихлопу і не ближче 0,5 м від трубопроводів паливоподачі.

    Переріз силового кабелю живлення навантаження — не менше зазначеного в інструкції з експлуатації (мідь не менше 75%)

    Кількість жил у кабелі - 4 (чотири)

    10. Заземлення

    1.       Для забезпечення безпеки людей, а також захисту електрообладнання від грозових та інших перенапруг у приміщенні електростанції повинні бути заземлені металеві частини електрообладнання та електроустановок відповідно до вимог «ПЕУ».

    2.       Захистному заземленню на електростанціях підлягають:

    • корпуси електричних машин, трансформаторів, апаратів, світильників тощо.
    • приводи електричних апаратів
    • каркаси розподільних щитів, пультів управління, збірок, шаф та щитів
    • металеві конструкції розподільних пристроїв, металеві кабельні конструкції
    • металеві корпуси пересувних та переносних електроприймачів.

    3.       Відповідно до рекомендацій МЕК введення силового кабелю, комунікацій та шини заземлення до приміщення електростанції виконувати в одному місці з розносом не більше 1 м.

    4.       Опір заземлювального пристрою повинен бути не більше 4 Ом.

    11. Технічна та експлуатаційна документація

    На електростанції має бути наступна технічна документація:

    • генеральний план ділянки з нанесенням всіх споруд та основних підземних комунікацій;
    • креслення будівлі та розміщення обладнання;
    • технічний паспорт;
    • виконавчі схеми первинних та вторинних електричних з'єднань;
    • інструкції посадові та виробничі з обслуговування обладнання.

    На електростанції має бути заведена за встановленою формою оперативна документація :

    • оперативний журнал для запису в хронологічному порядку всіх змін у схемах, режиму роботи та дефектів обладнання, а також отриманих оперативних вказівок та розпоряджень вищого технічного персоналу;
    • книга розпорядження - для запису розпоряджень вищого технічного персоналу, які мають постійний характер або термін дії понад добу;
    • добова оперативна схема електричних з'єднань;
    • книга заявок на ремонт та зупинку основного обладнання;
    • журнал обліку регламентних робіт;
    • журнал обліку ремонтних робіт;
    • журнал грозових відключень;
    • журнал реєстрації вимірів просідання фундаменту.
    Рекомендації щодо встановлення дизель-генератора

    Одним із важливих етапів проектування системи гарантійного електропостачання є вибір місця майбутньої експлуатації дизель-генераторної установки. При цьому необхідно забезпечити виконання таких вимог:

    • достатня вентиляція
    • захист агрегату від впливу факторів навколишнього середовища, у тому числі атмосферних опадів, надмірно низьких або високих температур, прямих сонячних променів та можливого проникнення води при весняних повенях та паводках;
    • захист агрегату від проникнення повітряних домішок та суспензій, у тому числі будівельного пилу, диму, кіптяви, вихлопних газів, хімічних речовин та ін.
    • для ефективного охолодження дизель-генератора, а також вільного доступу до його основних вузлів, вільний простір навколо агрегату повинен бути не менше 1м по периметру та 1,5 зверху;
    • при монтажі дизель-генератора в закритому приміщенні необхідно передбачити вільний прохід для доставки агрегату до місця майбутньої експлуатації. У разі обмеженого простору можливе використання знімних (розбоних) дверних блоків або віконних отворів;
    • необхідно передбачити обмеження доступу сторонніх осіб до приміщення або на територію, де встановлено дизель-генератор;

    Підготовка фундаменту

    Всі дизель-генератори поставляються у зібраному вигляді. Їхні силові агрегати (двигун, генератор) розташовані співвісно і змонтовані на жорсткій металевій рамі (станіні), що є основою дизель-генератора. При монтажі дизель-генератора він повинен бути жорстко закріплений на підготовленому фундаменті. Кріплення здійснюється за допомогою анкерних болтів через установочні отвори основи дизель-генератора.

    Ідеальним фундаментом є залізобетонна подушка. Вона забезпечує жорстку опору, запобігає просіданню агрегату та поширенню вібрацій. Довжина та ширина фундаменту повинні відповідати габаритним розмірам дизель-генератора, а глибина має бути не менше 150-200 мм. Поверхня землі або підлоги під ним має бути правильно підготовлена та мати структуру, здатну витримати вагу фундаменту з агрегатом. При встановленні дизель-генератора у приміщеннях необхідно враховувати вимоги відповідних будівельних правил. Конструкції будівель повинні дозволяти витримувати навантаження, що відповідає вазі фундаменту, обладнання, додаткових аксесуарів та максимальному запасу палива.

    При небезпеці проникнення води в приміщення експлуатації дизель-генератора (наприклад, при установці дизель-генераторного агрегату в котельні) подушка фундаменту повинна бути піднята над рівнем підлоги.

    Мінімізація вібрацій

    Для мінімізації поширення механічних вібрацій під час роботи двигуна дизель-генератор має амортизатори. Амортизатори агрегатів малої та середньої потужності розташовані між настановними опорами вібруючих вузлів (двигун, генератор) та металевою рамою (станіною), що є основою дизель-генератора. При їх монтажі проводиться жорстке з'єднання основи дизель-генератора та бетонного фундаменту. У дизель-генераторах великої потужності двигун та генератор жорстко закріплені на підставі, а амортизатори поставляються окремо. Їх установка проводиться між станиною та бетонним фундаментом під час монтажу дизель-генератора на місці майбутньої експлуатації.

    У будь-якому випадку агрегат повинен бути надійно закріплений на фундаменті для запобігання його переміщенням під час роботи.

    Для зменшення вібрацій також передбачені гнучкі з'єднання паливних трубопроводів, системи відведення вихлопних газів (сільфон), випускного повітроводу радіатора охолодження, електричних силових та керуючих кабелів, а також інших зовнішніх допоміжних пристроїв.

    Впускний повітропровід

    Повітря, що надходить в камеру згоряння двигуна, має бути чистим, свіжим і якомога холоднішим. Зазвичай це повітря, що безпосередньо оточує агрегат і всмоктується через встановлений на двигуні повітряний фільтр. 

    Однак, у деяких випадках, через високу запиленість, забрудненість або високу температуру, повітря навколо агрегату є непридатним для камери згоряння. У цих випадках встановлюється додатковий впускний повітропровід. Він йде від джерела чистого повітря, наприклад зовнішньої стіни будівлі, до встановленого на двигуні повітряного фільтра.

    Експлуатація дизель-генератора без повітряного фільтра не рекомендується, оскільки збільшується ризик проникнення механічного пилу, бруду та ін. сторонніх предметів усередину двигуна агрегату через повітропровід.

    Охолодження та вентиляція

    У процесі роботи дизель-генератор є потужним джерелом тепла. Його найбільш тепловиділяючі елементи є двигун, електрогенератор, а також випускний колектор. Це може призвести до підвищення температури в приміщенні експлуатації агрегату і негативно вплинути на його продуктивність.

    Для запобігання негативним наслідкам приміщення має бути обладнане відповідною системою припливно-витяжної вентиляції, здатною відводити тепло, що виділяється. Під час її проектування необхідно правильно орієнтувати повітряний потік. Повітря має надходити в кімнату з боку електрогенератора, проходити вздовж двигуна, потім крізь радіатор системи охолодження і викидатися вентилятором за межі приміщення через повітропровід.

    За відсутності відведення гарячого повітря назовні відбуватиметься його рециркуляція та ефективність системи охолодження різко знизиться.

    Впускний та випускний повітряні отвори мають бути достатнього розміру для забезпечення вільного повітряного потоку як всередину приміщення, так і за його межі. Їх площа повинна бути як мінімум у півтора рази більша за площу радіатора дизель-генератора.

    На отворах мають бути встановлені захисні жалюзі. Вони можуть бути фіксованими чи рухливими. Останнє особливо переважно у районах з холодним кліматом, оскільки дозволяє закривати жалюзі після зупинки двигуна для збереження тепла у приміщенні. Це, у свою чергу, прискорює запуск двигуна та зменшує час виходу на робочий режим.

    Під час роботи дизель-генератора в автоматичному режимі рухомі жалюзі повинні бути обладнані автоматичним сервоприводом, розрахованим на негайне відкривання під час запуску двигуна.

    До речі, не слід покладатися на велику силу повітряного потоку від вентилятора системи охолодження дизель-генератора для відкриття рухомих жалюзі. Швидше за все, її буде недостатньо.

    Рекомендується вибирати розташування дизель-генератора у приміщенні відповідно до схеми, представленої на малюнку. При цьому повітря, що виходить з радіатора системи охолодження, викидається безпосередньо назовні через повітропровід, що з'єднує радіатор з отвором у зовнішній стіні.

    Для зменшення довжини повітроводу двигун повинен розташовуватися якомога ближче до зовнішньої стіни. Якщо повітропровід занадто довгий, ефективнішим рішенням буде застосування виносного радіатора.

    При цьому опір потоку повітря, що виходить, не повинен перевищувати величину допустимого статичного тиску вентилятора. Для з'єднання радіатора дизель-генератора з нерухомим випускним повітроводом необхідно використовувати гнучкий перехідний повітропровід, що виготовляється з гуми або іншого подібного матеріалу. Його довжина має забезпечувати достатню віброізоляцію та відносну свободу переміщення генераторного агрегату.

    Вихлопна система

    Вихлопна система призначена для відведення відпрацьованих газів у місце, де вони не становлять небезпеки і не завдають незручностей. Крім того, вона зменшує рівень акустичного шуму працюючого двигуна, для чого має бути обладнана відповідним глушником. Він може бути розташований як у приміщенні експлуатації агрегату, так і за його межами. 

    Дизель-генератори із захисним кожухом оснащені вбудованою вихлопною системою. Дизель-генератори у відкритому виконанні зазвичай поставляються з промисловим глушником, випускним патрубком та сильфоном.

    Для кріплення вихлопної системи до стелі рекомендується використовувати додатковий монтажний комплект, що складається з додаткового коліна трубопроводу, опорних кронштейнів та гнучких сильфонів, якщо останні не увійшли до стандартного комплекту постачання.

    Для відведення вихлопних газів за межі приміщення застосовують установчий комплект глушника, що включає стінний термокомпенсатор, коліно трубопроводу і захисний зовнішній козирок. Варто зауважити, що прямі труби вихлопної системи та стрижні опорних кронштейнів не входять у заводське постачання.

    Додаткове зниження рівня шуму досягається при використанні спеціального поєднання глушників. Якщо цього недостатньо для задоволення вимог замовника, приміщення може бути обладнане спеціальними атенюаторами (розміри та компонування розраховуються на заводі), а стіни покриті звукоізолюючим матеріалом.

    При розробці вихлопної системи необхідно суворо дотримуватись вимоги не перевищувати допустимого зворотного тиску, встановленого виробником дизельного двигуна. Надмірний зворотний тиск суттєво зменшує його вихідну потужність, термін служби та збільшує витрату палива.

    Для зменшення зворотного тиску вихлопна система повинна бути якомога коротшою та прямішою. Радіус закруглення будь-якого з'єднувального коліна повинен бути як мінімум у 1,5 раза більшим за його внутрішній діаметр. Конструкція вихлопної системи довжиною понад 3 метри повинна затверджуватись заводом-виробником.

    Визначення потужності електростанції

    Для вирішення цієї проблеми спочатку необхідно визначити прилади, які Ви плануєте підключити:

    • активні (електроплити, освітлення, електронагрівачі),
    • індуктивні (дрилі, пили, насоси, компресори, холодильники, електродвигуни, лазерні принтери).

    У випадку, якщо Ви вибрали електростанцію з синхронними генераторами, то її потужність розраховується з наступних співвідношень: для активних потрібно підсумувати потужність всіх приладів, що одночасно підключаються, додати приблизно 15-20 - процентний запас по потужності, і ви отримаєте необхідну потужність генератора.

    Електротехніка індуктивного типу потребує моменту запуску більшої потужності, тому їх сумарну потужність необхідно збільшити в 2,5-3 рази для забезпечення працездатності станції.

    Практичний досвід використання електростанцій говорить про те, що для освітлення дачного будиночка (2-3 лампочки, холодильник, телевізор) цілком достатньо потужності в 2 кіловати. Власнику заміського котеджу, якого постійно турбують перебої з електроенергією, необхідно придбати електростанцію потужністю від 10 до 30 кіловат. Будівельникам, що користуються дрилем, болгаркою та бетонозмішувачем, буде достатньо потужності до 6 кіловат.

    Необхідно врахувати, що заплановане Вами навантаження (що резервується автономним джерелом електропостачання) в 10 і більше кВт при тривалих відключеннях централізованого електропостачання передбачає використання дизельних (як більш надійних при тривалому використанні), а не автономних бензинових джерел електропостачання.

    • Системи гарантованого енергопостачання. Весь комплекс робіт під "ключ" - EURODIESEL

      • Follow Us:
    • Розділи
      • Обладнання
      • Техпідтримка
      • Про компанію
      • Проекти
      • Часто задавані питання
      • Контакти
    • Контакти
      +38 (067) 463-12-19
      Зателефонуйте нам
      • Продаж обладнання:
      • (067) 463-12-19
      • Цілодобова підтримка:
      • (067) 463-12-19
      office@eurodiesel.com.ua
      Пн-Пт: 09:00 до 18:00
    • Наша адреса

      Україна, Київ 03113
      вул. Дегтярівська, 39
      Інститут газу

    © 2005-2023 Всі права захищені